הצעת חוק עונש מוות למחבלים עברה בקריאה טרומית

    איתי גדסי 5 Comment on הצעת חוק עונש מוות למחבלים עברה בקריאה טרומית

    לאחר דיון סוער, אושרה בקריאה טרומית: הצעת חוק עונש מוות למחבלים: "יום היסטורי במאבק מדינת ישראל בטרור"

    הצבעה בכנסת | אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    13:18
    15.05.24
    נתי קאליש No Comments on 'בודקים את השטח': כך נערכים לכניסה גדולה לקבר יוסף

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה את תיקון החוק המבקש להשית עונש מוות על מחבלים. הצעת החוק אושרה ברוב של 52 תומכים מול 49 מתנגדים.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון במליאה כי: "הלכתי לנחם לפני מספר שבועות את משפחת סלמון. הם סיפרו לי איך המחבל אחז בסכין, צחק ושחט. הזדעזעתי. יש מצבי קיצון שאנשים מבצעים פשעים איומים שבעיקבותם לא מגיע להם לחיות. אנחנו תומכים בשינוי החוק במצבים הללו. מי ששוחט וצוחק לא יבלה את יתרת חייו בבתי הכלא אלא יוצא להורג. האחריות על הביטחון רובצת על כתפי הממשלה".

    על פי הצעת החוק, בית דין צבאי יוכל לגזור עונש מוות גם ברוב רגיל ולא פה אחד, בהרכב של שלושה שופטים, כפי שנדרש כיום. עוד נקבע בהצעה כי לא ניתן יהיה להגיש ערעור על גזר דין מוות. מי שעמדו מאחורי קידום הצעת החוק הן חברי פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות אשר נציגיו נכחו היום בדיון הסוער שהתקיים במליאת הכנסת.

    פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות הוקם לפני כשנתיים בליווי של תנועת "אם תרצו"  וחברות בו יותר מ-100 משפחות שכולות, בעיקר מגל הטרור האחרון, אך לא רק. בקרב משפחות הפורום ניתן למצוא גם משפחות שכולות שאינן יהודיות, כמו משפחתו של יוסף עותמאן שאיבדה את בנה בפיגוע בהר אדר. מטרת פורום המשפחות הוא לקדם את "חבילות ההרתעה" נגד המחבלים שימנעו את הפיגוע הבא.

    דבורה גונן, מראשי פורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות אמרה לאחר אישור הצעת החוק כי: "דני שלי ז"ל נרצח בגלל היותו יהודי. ילד למופת, מטובי בניה של הארץ הזו. איש של אמת,יושרה ובעיקר איש של בחירות  שכל אחת מהן הייתה כדי להיטיב עם החברה והחיים. אני רוצה לומר ולהדגיש שאף אחד לא רצה לקדם גזר דין מוות למחבלים כדי להעניש מישהו, אלא כדי ליצור הרתעה אמתית. כזו שאכן תשכנע את הרוצח הבא לוותר על פעולת הטרור והמוות. מטרת החוק היא להציל חיים!".

    גונן הדגישה כי: "לצערי, את דני שלי זה כבר לא יחזיר. רק עם קידום החוק נוכל למנוע את הרצח  של הדני הבא. אסור לנו לחכות לרצח הבא, אלא לעשות את הכול כדי למנוע אותו. זהו יום היסטורי במאבקה של מדינת ישראל בטרור".

    יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג, שתנועתו מלווה את פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות במאבק הוסיף עם אישור הצעת החוק כי: "מדינת ישראל נמצאת תחת מתקפת טרור קבועה ורק יכולותיהם המופלאות של כוחות הביטחון מנעו בשנה האחרונה מאות ניסיונות של פיגועים קשים. עובדה זו מוכיחה כי תעשיית הטרור עדין בתאוצה והדרך היחידה לבלום אותה, היא על ידי יצירת חבילת הרתעה אמיתית. אבן הראשה שלה היא עונש מוות למחבלים".

    פלג הדגיש כי: "מדובר ביום היסטורי עבור החברה הישראלית ובפרט עבור המשפחות השכולות הנאבקות למניעת הפיגוע הבא. תנועת "אם תרצו" תמשיך לעמוד לצידן של המשפחות השכולות ככל שיידרש".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      יש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2. 3

      סימן טוב ומזל טוב????

    3. 2

      סוף סוף משהו טוב קורה במדינה הזאת!!????????????????????????

    4. 1

      מידי כנגד מידה לא נוותר